
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.


Regulamin sklepu internetowego frapky.pl
I. Postanowienia ogólne
- Przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy, znajdujący się pod domeną internetową www.frapky.pl zwanym dalej „Sklepem” jest Frapky Małgorzata Dziekońska NIP:6311899336, REGON: 360112993 ul. Gajowa 33J, 41-936 Bytom.
- Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej shop@frapky.pl lub pod nr tel.: +(48)727440812.
- Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów, jak również prawa i obowiązki Sprzedawcy.
- Regulamin jest dostępny w polskiej wersji językowej.
- Klienci zobowiązani są do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych.
- Właściciel Sklepu zobowiązuje się do bezpiecznego przetwarzania danych osobowych Klientów sklepu wyłącznie w celu rzetelnego wykonania umowy sprzedaży zawartej na odległość. Polityka Prywatności znajduje się na stronie https://www.frapky.pl/
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.frapky.pl, prowadzący sprzedaż produktów znajdujących się w jego ofercie.
- Właściciel – Frapky Małgorzata Dziekońska NIP:6311899336, REGON: 360112993 ul. Gajowa 33J, 41-936 Bytom.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
- Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
- Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Newsletter– usługa świadczona przez Sklep na rzecz Użytkownika polegająca na wysyłaniu mu wszelkich informacji o działaniu Sklepu, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail, imienia i nazwiska.
- Regulamin – niniejszy dokument, określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu oraz nabywania w nim produktów.
III. Techniczne warunki korzystania ze Sklepu
- W celu korzystania ze Sklepu, Klient powinien posiadać:
- urządzenie przekazujące dane teleinformatyczne;
- dostęp do sieci Internet;
- adres poczty email.
- Sklep zbiera informacje zawarte w plikach Cookies, które są plikami tekstowymi. Pliki te nie zachowują żadnych danych personalnych, używane są w sposób anonimowy w celu ocenienia realnego zainteresowania serwisem na stronach sklepu. Pliki Cookies, służą do wymiany informacji pomiędzy Sklepem a Użytkownikiem, co w znacznym stopniu ułatwia dopasowanie oferty do oczekiwań i preferencji każdego Użytkownika Sklepu. Klient decyduje o stosowaniu plików cookies. Przeglądarki internetowe często domyślnie mają ustawioną możliwość instalowania tych plików na urządzeniu końcowym Klienta, który w każdym czasie może dokonać zmiany ustawień.
- Sklep informuje, iż wyłączenie przez Klienta możliwości korzystania z plików Cookies może wpłynąć na funkcjonalności dostępne w Sklepie.
- Sklep gwarantuje pełną ochronę danych osobowych Klientów zgodnie z Ustawą z 1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz.U. nr133,poz.883).
IV. Rejestracja i Logowanie
- Klient w celu założenia „Konta Klienta” dokonuje rejestracji za pomocą formularza, podając login, adres e-mail oraz hasło.
- Hasło podawane przy logowaniu do Sklepu może składać się z liter, cyfr lub/oraz znaków specjalnych. Hasło jest indywidualne dla każdego użytkownika. Hasło można zmienić na stronie poprzez podanie adresu e-mail oraz nowego hasła.
- Założenie „Konta Klienta” jest nieodpłatne.
- Rejestracja nie jest warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie.
- Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
- Klient przez akceptację regulaminu składa oświadczenie następującej treści:
- przystąpiłem dobrowolnie do korzystania z usług sklepu;
- dane zawarte w formularzu są zgodne z prawdą.
- Klient nie może przekazywać hasła dostępu do konta w Sklepie internetowym osobom trzecim.
- Zarejestrowany Klient ma możliwość:
- zamówienia produktu,
- sprawdzenia swojego zamówienia;
- dostępu do statusu oraz historii zamówień;
- zmiany swoich danych oraz zmiany hasła;
- informacji o możliwości udziału w promocjach i konkursach;
- otrzymywania indywidualnych rabatów i kuponów promocyjnych;
- całkowitego usunięcia swojego konta.
- Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma na podany adres e-mail link do strony internetowej, aktywujący konto.
- Dokonanie aktywacji umożliwia zalogowanie do systemu.
- Klient nie może kopiować, modyfikować ani rozpowszechniać treści, zdjęć logotypów bez uprzedniej zgody osoby uprawnionej.
V. Zamówienia
- Sklep internetowy jest czynny przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, umożliwiając Klientowi złożenie zamówienia o każdej porze, poza przerwami konserwacyjnymi.
- Umieszczenie na witrynie Sklepu określonego towaru wraz z oznaczeniem jego ceny nie stanowi oferty jego sprzedaży, a jedynie zaproszenie dla Kupujących do składania ofert.
- Zamówienie składane jest przez Kupującego w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży towaru umieszczonego na witrynie Sklepu, za określoną tam cenę. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Kupującego, jeżeli Sklep niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie poprzez wysłanie odpowiedniego maila.
- Co do zasady oferowane produkty widoczne w sklepie www.frapky.pl są dostępne i znajdują się na stanie magazynowym, chyba, że zastrzeżono inaczej.
- Jeśli po dokonaniu zamówienia okaże się, że towar jest jednak niedostępny lub będzie dostępny w terminie odmiennym niż wskazano w nn. Regulaminie, to www.frapky.pl niezwłocznie o tym fakcie poinformuje Klienta, przekazując jednocześnie informację na temat dostępności towaru i możliwego terminu realizacji zamówienia.
- W przypadku braku akceptacji nowego terminu dostępności i dostawy, Klient ma prawo do anulowania całości lub części zamówienia w terminie 3 dni roboczych od dnia przekazania Klientowi informacji w przedmiocie nowego terminu dostępności i dostawy.
- Sklep potwierdza otrzymanie zamówienia przez automatycznie generowaną wiadomość e-mail, którą wysyła Kupującemu. Wiadomość zawiera proponowaną treść umowy sprzedaży, w szczególności: numer i datę zamówienia, dane zakupionego towaru, cenę i sposób jej zapłaty, dane stron umowy, miejsce, sposób i koszt dostawy.
- Jeżeli proponowana treść umowy sprzedaży nie jest zgodna z zamówieniem złożonym przez Kupującego, Kupujący powinien bez zbędnej zwłoki zawiadomić o tym Sklep wysyłając wiadomość e-mail ze wskazaniem zauważonych rozbieżności. Sklep bez zbędnej zwłoki prześle Kupującemu skorygowaną treść proponowanej umowy.
- Złożone zamówienie należy potwierdzić. Link do potwierdzenia zamówienia jest wysyłany przez sklep automatycznie, na adres mailowy podany przez Klienta w czasie składania zamówienia.
- Nie potwierdzone zamówienia nie będą realizowane.
- Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji wysyłając Kupującemu kolejną wiadomość e-mail. Z chwilą otrzymania tej wiadomości przez Kupującego następuje zawarcie umowy sprzedaży.
- Do sprzedawanego towaru dołączany jest dowód sprzedaży lub na życzenie Klienta - faktura (podmiot sprzedający nie jest płatnikiem VAT). O chęci otrzymania faktury klient zobowiązany jest poinformować w momencie składania zamówienia w uwagach do zamówienia oraz wpisując odpowiednie informacje.
- Klientami w przypadku osób fizycznych mogą być tylko osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
- Klient składa zamówienie w następujący sposób:
- wybiera towary i dodaje je do koszyka;
- podaje dane w formularzu rejestracyjnym, formularzu logowania lub formularzu „zakupy bez rejestracji”;
- wybiera formę dostawy i płatności;
- zatwierdza zamówienie przez przycisk „POTWIERDZAM ZAKUP”,
- równocześnie wysyłane jest potwierdzenie zamówienia na adres e-mail Klienta;
- zamówienie złożone w formie elektronicznej będzie potwierdzone nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych (z wyłączeniem świąt) od otrzymania zamówienia. Potwierdzenie wysłane będzie e-mailem.
- Zarejestrowani Klienci mają możliwość śledzenia statusu realizacji zamówienia.
- Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
- Potwierdzenie zamówienia przesyłane do Klienta zawiera:
- dane Sklepu w tym dokładny adres korespondencyjny, adres e-mail oraz nr telefonu;
- opis produktu;
- jednostkową i łączną cenę wszystkich produktów;
- cenę zamówienia = cena łączna produktów + koszty wykonania umowy (m.in. płatności i dostawy);
- formę dostawy
- sposób płatności;
- informację o prawie odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni;
- informację o prawie do rękojmi;
VI. Ceny
- Wszystkie znajdujące się w sklepie internetowym oferty stanowią jedynie niezobowiązujące zaproszenie dla Klienta do przedłożenia odpowiedniej oferty kupna.
- Ceny podane przy produktach na stronie www.frapky.pl podawane są w złotych i są cenami brutto.
- Ceną ostateczną zamówienia, wiążącą Sklep i Klienta jest cena produktu podana na stronie Sklepu przed złożeniem zamówienia przez Klienta, wraz z wszystkimi kosztami związanymi z realizacją umowy.
- Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia (wraz z kosztami przesyłki, dokonania płatności) udostępniana jest przed wyborem opcji „POTWIERDZAM ZAKUP” oraz potwierdzana jest w przesłanej niezwłocznie wiadomości e-mail na adres podany przez Klienta.
VII. Forma płatności
Klient ma możliwość dokonania zapłaty za towar tytułem złożonego zamówienia w formie:
- przelewu bankowego na konto:
65 1020 2401 0000 0602 0519 0634 PKOBP I Odział GLIWICE
- płatności online
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
- płatność gotówką,
VIII. Dostawa
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się w momencie wpływu płatności za towar oraz kosztów dostawy na rachunek bankowy frapky.pl. W przypadku płatności za pomocą portali płatniczych, realizacja zamówienia rozpoczyna się od momentu dokonania płatności przez Klienta.
- Przesyłka wysyłana jest na adres Klienta wskazany jako „Adres wysyłki” w formularzu zamówienia, a w przypadku niepodania adresu wysyłki, przesyłka wysyłana jest na adres podany przez Klienta w „Danych Klienta” w formularzu zamówienia lub podczas zakładania konta na www.frapky.pl
- Niewskazanie lub niepoprawne wskazanie adresu dostawy może opóźnić realizację zamówienia. W takim przypadku www.frapky.pl poinformuje o tym Klienta i poprosi o uzupełnienie danych. Jeżeli nie zostały podane dane kontaktowe, albo są one nieprawdziwe, a jednocześnie nie wskazano lub wskazano nieprawidłowo adres dostawy, zamówienie uważa się za anulowane.
- Koszty dostawy obciążają Klienta, chyba, że podano inaczej:
- akcja „standardowa darmowa wysyłka” po przekroczeniu ustalonej przez Sklep kwoty jednorazowego zamówienia
- akcja „extra darmowa wysyłka” (bez limitu kwotowego jednorazowego zamówienia)
Przesyłki dostarczane są wówczas GRATIS na terenie Polski przez Pocztę Polską.
- Klient dokonuje wyboru rodzaju dostawy dostępnej na stronie Sklepu, są to: Poczta Polska, , kurier, paczkomat. Regulaminy dostarczania poprzez odpowiedni rodzaj dostawy dostępne są na stronie odpowiedniego Przewoźnika.
- Towar wysyłany jest w ciągu 3 dni roboczych od momentu wpłynięcia należności za zamówienie lub potwierdzenia zamówienia chyba, że termin dostawy został ustalony w sposób indywidualny. W razie przekroczenia terminu wskazanego w zdaniu poprzednim konsument ma prawo do wyznaczenia sprzedawcy dodatkowego czasu. Jeżeli towar nadal nie zostanie wydany Kupujący może odstąpić od umowy. W szczególnych przypadkach wysyłka towaru może się opóźnić. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji, Klient zostanie poinformowany o ewentualnym opóźnieniu drogą mailową lub telefoniczną.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany formy dostawy, w przypadku gdy gabaryt paczki nie pozwala na wysłanie jej wybranym przez klienta sposobem. Dotyczy to w szczególności paczek wysyłanych za pośrednictwem paczkomatów. Klient zostanie poinformowany drogą mailową lub telefoniczną o takiej zmianie oraz konieczności dopłaty do wysyłki, jeśli taka konieczność wystąpi.
- W przypadku gdy dostarczono towary błędnie w stosunku do założonego zamówienia, koszt zwrotu i ponownej dostawy pokrywa Sklep.
- Na wpłatę za złożone zamówienie oczekujemy 7 dni kalendarzowych. W przypadku braku wpłaty w tym terminie, zamówienie zostaje anulowane.
- Dostawy odbywają się w dni robocze, od poniedziałku do piątku. W weekendy i dni wolne od pracy dostawy nie są realizowane. Sklep zastrzega sobie prawo do czasowej przerwy w nadawaniu przesyłek. W takim wypadku Klienci zostaną o tym poinformowani na stronie Sklepu z odpowiednim wyprzedzeniem, oraz informacją kiedy przesyłki zostaną wznowione.
- Sprzedawca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym Konsument (lub wskazana przez Niego osoba trzecia) go otrzyma, chyba że Konsument wybrał inną formę dostawy niż dostawy proponowane przez Sklep.
- Kupujący w momencie odbioru przesyłki ma możliwość sprawdzić towar i w razie jakiejkolwiek szkody spisać protokół w obecności dostawcy. Spisanie protokołu nie stanowi warunku do złożenia reklamacji bądź skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy.
- Towary dostarczane są na terenie Polski.
- Koszty wysyłki widoczne w sklepie dotyczą wysyłek na terenie Polski.
- Frapky obowiązany jest dostarczyć Klientowi sprzedany produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Frapky z tytułu wady sprzedanego produktu oraz uprawnień Klienta są określone w punkcie IX.
- Jeżeli kupującym jest Konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
- Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę Kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na Kupującego z chwilą jej wydania Kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Kupującego.
IX. Usługa Newslettera
- Usługa przesyłania Newslettera polega na przesyłaniu wszelkich informacji, drogą mailową, dotyczących działalności Sklepu.
- Klient korzysta z usługi Newslettera w sposób dobrowolny.
- Klient ma możliwość skorzystania z usługi przesyłania informacji w ramach Newslettera poprzez wpisanie adresu e-mail w pole Newsletter
- Na wpisany przez Klienta adres email zostanie przesłana wiadomość email z potwierdzeniem rozpoczęcia świadczenia usługi.
- Klient w każdym czasie ma możliwość rezygnacji z usługi Newsletter poprzez zgłoszenie rezygnacji w mailu lub zmianę w ustawieniach swojego konta.
X. Prawo odstąpienia od umowy
Niniejszy rozdział dotyczy Użytkowników korzystających ze Sklepu jako Konsumenci.
- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 (art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827), kupujący ma 14 dni od daty otrzymania towaru na przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, bez podania przyczyny.
- Zwrot przedmiotu przez konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie w stanie niezmienionym, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty przesłania oświadczenia. Adres zwrotu towaru: Frapky Małgorzata Dziekońska, ul. Gajowa 33J, 41-936 Bytom
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem strony www.frapky.pl rozpoczyna się w momencie objęcia zakupionego produktu w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez Niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik), a w przypadku gdy umowa obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, gdy umowa polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
- O zamiarze odstąpienia od umowy zawartej na odległość kupujący zobowiązany jest poinformować Sklep drogą mailową na adres shop@frapky.pl, załączając stosowne oświadczenie lub przesyłać pisemnie na adres Frapky Małgorzata Dziekońska, ul. Gajowa 33J, 41-936 Bytom. Zwracany towar nie może być uszkodzony ani używany.
- Do zwracanego towaru kupujący zobowiązuje się dołączyć podpisane oświadczenie wraz z dowodem zakupu.
- Kupujący dokonuje zwrotu towaru na własny koszt, nie przyjmujemy zwrotów nadanych za pobraniem.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy jest w załączniku nr 2 do ustawy o Prawach Konsumenta lub w zakładce „zwroty i reklamacje” na stronie www.frapky.pl. Konsument może skorzystać z wzoru formularza jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- Bezpośrednie koszty zwrotnego dostarczenia towaru w związku ze skorzystaniem z uprawnienia ponosi Konsument, chyba, że Sklep zgodził się je ponieść.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności produktu.
- W przypadku odstąpienia Klienta od umowy, Sklep dokona zwrotu ceny zamówienia produktu w ciągu 14 dni od daty otrzymania oświadczenia Konsumenta. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach:
- świadczeń o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
- świadczeń, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- świadczeń, w których przedmiotem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- świadczeń, które są wyraźnie dostosowane do indywidualnych potrzeb konsumenta.
XI. Prawo Konsumenta do rękojmi oraz procedura rozpatrywania reklamacji
- Produkty oferowane w Sklepie objęte są 24 miesięczną odpowiedzialnością sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Istnieje domniemanie, że jeżeli Konsument zgłosił rękojmie Sprzedawcy w ciągu 12 miesięcy od doręczenia produktu to wada produktu istniała już w chwili jego wydania.
- Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
- Reklamacja na podstawie odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową powinna być przekazana m.in.
- listownie na adres: Frapky Małgorzata Dziekońska ul. Gajowa 33J, 41-936 Bytom
- elektronicznie na adres: shop@frapky.pl lub za pomocą formularza kontaktowego na stronie sklepu, w tytule należy wpisać REKLAMACJA
- W reklamacji powinien znaleźć się dokładny opis rodzaju niezgodności, data jej wystąpienia, powinno być określone żądanie Konsumenta, nr zamówienia oraz dane kontaktowe, co ułatwi procedurę reklamacyjną.
- Reklamowane towary nie powinny nosić śladów użytkowania w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia zaistnienia wad produktu.
- Sklep rozpatruje reklamacje niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji wysłanej przez Klienta.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji, Klient może żądać doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową, nieodpłatną naprawę lub wymianę produktu na nowy, obniżenia ceny lub istnieje możliwość odstąpienia od umowy. Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny dokonanej transakcji w zakresie ujętym w reklamacji.
- Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail, adres korespondencji.
- Procedura reklamacji dostępna jest na stronie sklepu pod adresem: https://www.frapky.pl/pl/i/Zwroty-i-reklamacje/7
XII. Możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. - Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214),
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej,
- uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
§ 9
Ochrona danych osobowych
Wraz z akceptacją regulaminu Klient wyraża zgodę, aby właściciel sklepu www.frapky.pl przetwarzał jego dane osobowe zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.), niezbędne dla procesu realizacji zamówienia oraz w celach marketingowych. Jednocześnie Klientowi przysługuje prawo wglądu i poprawiania swoich danych osobowych.
XII. Zasady przetwarzania danych osobowych kupujących
- Sklep www.frapky.pl gwarantuje pełną ochronę danych osobowych klientów zgodnie z Ustawą z 1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz.U. nr133,poz.883)
XIII. Pozostałe
- Regulamin jest dostępny pod adresem: www.frapky.pl
- Klient ma możliwość odczytu, ściągnięcia treści regulaminu na swoje Urządzenie oraz dokonania wydruku dokumentu.
- Sklep dokona zmiany postanowień Regulaminu z ważnych powodów po uprzednim poinformowaniu Klientów poprzez publikację jednolitego tekstu Regulaminu na łamach Sklepu oraz wysłania jego treści na adres email wskazany przez Klienta. Zmieniony lub zmodyfikowany regulamin ma moc wiążącą, po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych prawem, jedynie dla stosunków prawnych powstałych po wejściu w życie zmian lub modyfikacji.
- Zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów korzystających ze Sklepu przed dniem wejścia w życie zmian.
- Wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży rozstrzygane będą w sposób polubowny lub przez właściwy sąd powszechny, z zastrzeżeniem pkt 6.
- Jeżeli Kupującym nie jest Konsument, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży rozstrzygał będzie sąd polubowny lub sąd powszechny właściwy miejscowo.
- Jeżeli Kupującym nie jest Konsument, odpowiedzialność Sklepu Internetowego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona.
- Zdjęcia umieszczone w naszym sklepie są naszego autorstwa i są naszą własnością lub zostały wykorzystane za zgodą autorów/właścicieli. Kopiowanie przetwarzanie i rozpowszechnianie tych elementów bez naszej zgody jest zabronione. Prezentowane znaki towarowe, logo i nazwy produktów są własnością producentów i użyte są wyłącznie w celu informacyjnym.
Załączniki:
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Frapky Małgorzata Dziekońska NIP:6311899336, REGON: 360112993 ul. Gajowa 33J,
41-936 Bytom +48(727440812), shop@frapky.pl
Ja …………………………………………………………………………………..…..
niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
Data zawarcia umowy …………………………………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta ……………………………………………………………
Adres konsumenta ……………………………………………………………………
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data
Pouczenie o odstąpieniu od umowy
Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od
dnia*…………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………..
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas
Frapky Małgorzata Dziekońska NIP:6311899336, REGON: 360112993 ul. Gajowa 33J, 41-936 Bytom
+48(727440812), shop@frapky.pl
o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne
jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na adres shop@frapky.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej
możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od
umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną)
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą
wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym
zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa
użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym
przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać nam rzecz zamówienia na adres Frapky Małgorzata Dziekońska NIP:6311899336,
REGON: 360112993 ul. Gajowa 33J, 41-936 Bytom, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14
dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest
zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Jeżeli rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą będą Państwo
musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób
inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
*
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy sprzedaży, umowy dostawy
lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą) należy wpisać: „w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w
którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.”;
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno należy
wpisać: „w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i
wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.”;
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach
należy wpisać: „w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna
niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.”
- w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony należy wpisać: „w którym weszli
Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa
weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.”
Prawo Konsumenta do rękojmi oraz procedura rozpatrywania reklamacji
1. Produkty oferowane w Sklepie objęte są 24 miesięczną odpowiedzialnością
sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Istnieje domniemanie, że jeżeli
Konsument zgłosił rękojmie Sprzedawcy w ciągu 12 miesięcy od doręczenia produktu
to wada produktu istniała już w chwili jego wydania.
2. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez
nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad
albo wadę usunie.
3. Reklamacja na podstawie odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z
umową powinna być przekazana m.in.
- listownie na adres: Frapky Małgorzata Dziekońska ul. Gajowa 33J, 41-936 Bytom
- elektronicznie na adres: shop@frapky.pl
4. W reklamacji powinien znaleźć się dokładny opis rodzaju niezgodności, data jej
wystąpienia, powinno być określone żądanie Konsumenta, nr zamówienia oraz dane
kontaktowe, co ułatwi procedurę reklamacyjną.
5. Reklamowane towary nie powinny nosić śladów użytkowania w sposób wykraczający
poza konieczny do stwierdzenia zaistnienia wad produktu.
6. Sklep rozpatruje reklamacje niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania
reklamacji wysłanej przez Klienta.
7. W przypadku uzasadnionej reklamacji, Klient może żądać doprowadzenia produktu do
stanu zgodnego z umową, nieodpłatną naprawę lub wymianę produktu na nowy,
obniżenia ceny lub istnieje możliwość odstąpienia od umowy. Sklep zwróci Klientowi
równowartość ceny dokonanej transakcji w zakresie ujętym w reklamacji.
8. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail,
adres korespondencji.
9. Procedura reklamacji dostępna jest na stronie sklepu pod adresem: www.frapky.pl
Możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz
zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa
w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001
nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z
zawartej umowy sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych
polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra
sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu
organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U.
2001, nr 113, poz. 1214),
b. zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z
art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr
4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w
sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a sprzedawcą.
Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach
oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej,
c. uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
Klientem, a sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której
zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są
pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii
konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
3. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania
sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę
np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod
adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/